Dringend op zoek naar een nieuwe woonvoorziening voor onze zoon - limburg

Samen met mijn man ben ik momenteel dringend op zoek naar een nieuwe woonvoorziening voor onze zoon.

Hij is 19 jaar en heeft ASS en dysfasie. Hij is goed begaafd, maar zijn sociaal-emotionele ontwikkeling (SEO) komt overeen met die van een peuter. Hij heeft nood aan een zeer duidelijke, gestructureerde omgeving, waar men op een concrete en eenvoudige manier met hem communiceert.

Hij is een lieve, loyale en behulpzame jongeman. Hij doet ontzettend zijn best om zelfstandig te wonen, maar de combinatie van zijn beperkingen en de nood aan dagelijkse continuĂŻteit maakt dit bijzonder moeilijk. Hij is een fantastische kok en tovert op goede dagen de heerlijkste Aziatische gerechten op tafel. Maar het lukt hem niet om elke dag op eigen kracht alles in goede banen te leiden.

Door zijn taalproblemen is het voor hem erg lastig om aan te geven wanneer iets niet goed gaat, of wanneer hij hulp nodig heeft. Daardoor wordt hij vaak verkeerd begrepen. Hij heeft nood aan activering, maar zit momenteel in een fase waarin hij hierin vastloopt.

Recent verbleef hij vijf weken op de PAAZ-afdeling voor een tijdelijke ‘reset’. Die korte periode van structuur en ontzorging bracht hem rust en mentale ruimte. Hij kon zichzelf opnieuw een beetje vinden. Waar hij zichzelf eerst omschreef als in de “rood-blauwe zone”, zat hij nadien in “oranje-blauw” — maar helaas zien we nu weer een afglijden naar het rood.

Tot nu toe verbleef hij in een begeleid zelfstandig wonen-traject. Afgelopen vrijdag kregen we het harde nieuws dat zij hem de zorg en ondersteuning die hij nodig heeft, niet langer kunnen bieden. Daarom zijn wij met grote spoed op zoek naar een nieuwe, meer gepaste woonvorm voor hem.

We willen u vriendelijk maar met aandrang vragen: mocht u een plaats beschikbaar hebben, of een piste kennen waar we terechtkunnen, laat het ons alstublieft weten. We zijn bereid om samen te kijken naar mogelijkheden, oplossingen, en ook creatief mee te denken indien nodig.

Alvast heel veel dank om deze oproep te willen lezen. We hopen van harte op een warme plek waar onze zoon de begeleiding en rust vindt die hij zo nodig heeft.

1 like

Hoe hoog is de dringendheid?

Hij moet de huidige voorziening op 1 september verlaten

Dat is snel, we werken een voorziening die binnen de drie jaar kan starten. Succes met je zoektocht

Je mag me altijd info geven. Ik hoop nu op een tijdelijke oplossing, en hopelijk kan hij groeien in deze periode waardoor hij later hopelijk wel voldoende heeft aan ondersteuning binnen begeleid zelfstandig wonen. Op dit moment is dit echt niet haalbaar.

Beste, we gaan over een maand communiceren over hoe en wat het wordt. Zover ik lees is het mogelijk dat uw zoon binnen de doelgroep valt. groeten Paul

Mag ik vragen waar hij nu verblijft?

Hij verblijft op dit moment in Lummen.
Hou me zeker op de hoogte, aub

afgesproken, we richten ook een groep van ouders op die geĂŻnteresseerd zijn mogelijks kan je daar bij aansluiten

2 likes

Hallo,

Wij hebben 1 plaats in het Beloegahuis. Waar er naast de begeleiding extra zorg op maat kan georganiseerd worden bij onze bestaande partners.
Wij zitten in Herent, er zijn veel dagbestedingsmogelijkheden. Dit is voor ons wel een voorwaarde, de jongeren hebben dagbesteding overdag.
U kan me gerust bellen om van gedachten te wisselen,
Christine
0486/490.177

1 like

Ik lees je oproep met veel interesse. Wij zitten namelijk ongeveer in dezelfde situatie met onze zoon, 20 jaar, ASS, randnormaal begaafd. Hopelijk hebben jullie tegen 1 september een oplossing? Ik zou graag eens samenzitten, wij spelen met het idee om zelf iets op te richten. Wat denk je? Warme groet, Katherine

1 like

Dag Katherine,
spijtig genoeg nog niets gevonden. We hebben wel wat uitstel gekregen, dus dat is positief.
Je mag je altijd even contacteren. Ik weet niet of we hier privé gegevens mogen doorgeven en op welke manier
 maar daar komen we wel uit :slight_smile:

beste @Evisita en @Katherine als jullie er comfortabel mee zijn dat jullie gegevens hier staan mag je het gerust zo delen, zo niet kan dat zeker via ons gaan.
Er is ook mogelijkheid om elkaar privĂ© berichten te sturen, dat doe je door op de naam van de persoon te klikken en dan verschijnt er ‘bericht’ via die manier kan je privĂ© berichten sturen.
Laat maar weten of dat lukt :slight_smile:

Je kan me mailen op: katherinerooman@gmail.com, dan kunnen we verder afspreken!

2 likes