Zoals sommigen van jullie wel al zullen weten organiseren wij op 28 november 2025 een workshop en netwerkevenement vanuit GiPSo. Dit zal doorgaan tussen 13-19u in de Clemenspoort te Gent.
Tijdens dit event zullen verschillende ervaringsdeskundigen, experten en betrokkenen met elkaar in gesprek kunnen gaan.
We starten de namiddag met een workshop van onze expert groepsdynamica: Tim van Nuffel.
Maar wie is Tim?
“Ik ben Tim, facilitator en trainer uit Gent. Met een achtergrond in onderwijs en creatieve sector begeleid ik vandaag groepen in veranderingsprocessen.
Daarbij werk ik met methodieken zoals Deep Democracy en Sociocratie 3.0, die helpen om echt samen te werken — met ruimte voor alle stemmen, ook de minderheidsstem.
Tijdens het netwerkevenement geef ik een workshop over de driehoek ouder–opvoeder–persoon met beperking. We gaan samen op zoek naar hoe samenwerking in die driehoek vorm krijgt, waar spanningen ontstaan en hoe dialoog helpt om tot gedragen beslissingen te komen.
Geen lezing dus, maar een actieve en ervaringsgerichte sessie waarin we leren van en met elkaar.
Mijn werk draait om teamwerk, inclusie en mensgericht maatwerk.
Wil je meer weten over mijn aanpak? Neem gerust een kijkje op mijn website”
Over Deep Democracy en Sociocratie 3.0
”Ik ben geaccrediteerd Deep Democracy facilitator en begeleid al jarengroepen die samen willen leren, beslissen en groeien.
Deep Democracy is een methode om alle stemmen in een groep te horen — ook de minderheidsstem. We leren omgaan met meningsverschillen en conflict, en ontdekken hoe de spanning tussen verschillende ideeën net kan leiden tot betere beslissingen en meer betrokkenheid.
Daarnaast gebruik ik tools uit Sociocratie 3.0, een verzameling praktische patronen die teams helpen om samen wendbaar en innovatief te beslissen. Deze aanpak versterkt gelijkwaardigheid,
transparantie en continue verbetering in samenwerking.
Door beide methodes te combineren, help ik groepen om verschil om te zetten in inzicht, verbinding en vernieuwing.”
Benieuwd naar het volledige programma? bekijk onzeeventpaginaop onze website.
Interesse om te komen? Inschrijven kan via deze link volledig gratis. Registreren is verplicht!
Motiveer zeker ook jouw collega’s, medeopvoeders, medeinitiatiefnemers,…! Iedereen is welkom.
Heb je vragen over toegankelijkheid of themaspecifiek? Laat het ons zeker weten via info@gipso.be